علی حب نقی

علی حب نقی

علی حب نقی - هر روز بهتر از دیروز
علی حب نقی

علی حب نقی

علی حب نقی - هر روز بهتر از دیروز

آیا خدا عادل است ؟!

چطور خداوند عادل است در حالی که شخصی در خانواده مذهبی دنیا می‌آید و اصولا در آینده مقید به احکام دینی ، و شخصی در خانواده غیرمذهبی بدنیا می‌آید و خبری از مناسک دینی ندارد .  مثلاً یکی در ایران و شهر قم و فرزند یک روحانی می‌شود و دیگری در بمبئی و در خانواده‌ای گاوپرست متولد می‌شود ؛ آیا از نظر منِ مسلمان جاده بهشت برای شخص اول هموار و برای دومی مسیر جهنم فراهم است؟!

آخه همیشه در گفتار های مذهبی ، بهشت در ازای کار های عبادی و نیک دیدیم و جهنم در اثر ترک عبادت و اعمال شر


هر گاه کار خوبی انجام می‌دهیم با  ندایی از درون حس خوب و آرامش را میابیم و هرگاه مخصوصاً بارهای اول کار ناشایستی انجام می‌دهیم صدایی از درون ما را ملامت میکند و حس بدی داریم چون در تمام ما انسان ها وجدان وجود دارد

بطور مثال همه ذاتا از  راستی ، خوبی ، عشق و اخلاق و... خوششان می‌آید و از ریا ، دروغ ، ظلم و... بدشان می‌آید

دکتر سعادالصباح شاعر کویتی در شعری زیبا می‌گوید : همه دین ها از طریق ارث به ما می‌رسند مگر عشق ، زیرا عشق تنها دینی ست که پیامرانش را خود می‌آفریند.

اگر آن گاو پرستِ ناآگاه هم به وجدان و ندای درونش گوش دهد و خوبی را انتخاب کند شاید در بهشت در جایگاهی بهتر از من‌وتوی مسلمان باشد.

ای کاش همه این درک را داشتیم که بدانیم جهان بینی و رفتار های افراد تحت تأثیر تربیت خانواده ، اجتماع ، آموزش و این چنین مسائل است.

دراین صورت وقتی با فردی که از نظر فکری شبیه ما نیست برخورد می‌کنیم حتی رفتار غلطی داشته باشد میدانیم که این رفتار ریشه دارد و نیازی نیست ناراحت شویم چون شاید من هم جای وی بودم بهتر از او نمیشدم !

« قبل از این که راه رفتن کسی را قضاوت کنی کمی با کفش های او راه برو »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد